Nézd, milyen könnyű dolgod van, ha keresőbarát honlapot szeretnél…
Néhány finomság, amit egy Wordpress rendszer alapból kínál, mégis csak kevesen ismerik. Ha ilyen tartalomkezelőt használsz, akkor tényleg könnyű dolgod van, mert a szükséges eszközök és technikák nem csak rendelkezésedre állnak, de használatuk egyszerű és könnyen érthető.
Első dolgod legyen feltelepíteni a Yoast optimalizáló plugint! Ennek segítségével igazi játszótérré változik a tartalom optimalizálása. Segítségével olyan beállítások érhetők el, amelyek segítenek a keresőrendszer kegyeinek elnyerésében. Ilyenek például:Jelöld meg a „sarokkő” tartalmakat!
Cornerstone (sarokkő) tartalmaknak azokat nevezzük, amelyke leginkább reflektálnak a honlap témájára és küldetésére. Általában hosszú, szakmailag értékes írások. Az ilyen keresőbarát módon felépített, szakmaiságot építő tartalmakat a gugli imádja, ezért érdemes külön megjelölni számára. Így elérheted, hogy ezek a tartalmak előnyt élvezzenek a honlap egyéb részeivel szemben, ráadásul így kiemelt figyelmet kapnak a keresőrendszer részéről.
Az általunk épített honlapokon a cornerstone tartalmakat egyetlen pipa bekapcsolásával jelezheted, így küldheted csatasorba kiemelt oldalaidat.Használd ki a breadcrumbs előnyét!
Breadcrumbs – ez a neve a weboldal azon részének, amely megmutatja, hol jársz éppen a honlapon. Sokszor ez a felirat valósítja meg: - Ön most itt jár: kezdőlap/blog/kategória/tartalom címe … Valahol a honlap felső részén helyezik el, ezt hívjuk breadcrumbs-nak. Ismerős? - Ezzel segítesz az olvasóknak tájékozódni a honlapon, és nagyszerű fogódzkozót nyújtasz a keresőrendszer számára is, érdemes használni!
A Wordpress rendszer általában ezt alapból bekapcsolva ajánlja, használd egészséggel!Kiegyensúlyozott tartalom
Gyakori hiba a posztolások során, hogy bár több kategóriára osztják tartalmaikat, de a rendszeres kommunikáció során egy-egy kategória hatalmasra duzzad a többihez képest. Ezzel a weboldal kiegyensúlyozatlanná válik. Előfordulhat, hogy ez a törekvésekkel ellentétes eredményt szül. A honlapgazda folyamatosan gyártja a tartalmakat, posztol a számára legfontosabbnak ítélt kategórában, a gugli pedig ezzel ellenkezőleg gondolkodik. Minél több tartalom van az adott kategóriában, annál jobban vész el az új poszt a korábbiak között, és nem kap megfelelő figyelmet. Mi lehet a megoldás? A tartalomkategóriák releváns tervezése, az elhízott kategóriák újrafelosztása, a tartalom balanszírozása. Magyarul olyan kategóriákat készíts, amelyekben kiegyensúlyozottan fogsz publikálni.
A wordpress honlapon szabadon gazdálkodhatsz a kategóriákkal, mert a tartalom teljes egészét szabadon, a Te elképzeléseid szerint szervezheted.Használd a címkéket, tagokat takarékosan!
A címkéket a tartalom megjelölésére használjuk, a legfontosabb témaköröket jelezhetjük vele, amelyekbe az adott tartalom tartozhat. Megjelenésük lehet akár címkefelhőben. Láthatsz ilyen a honlapragasztó blogban is, jobboldalon az oldalsávban. Ha egy ilyen címkére kattintasz, olyan posztok érkeznek, amelyek témábavágók.
A tagok valóban a tartalom valamilyen kategorizálására valók, vagyis az a jó, ha egy címkére több poszt érkezik. Ezért kerülni kell azt a helyzetet, hogy csak kevés vagy egyetlen poszt legyen releváns az adott címkére. Ezt úgy tudod elérni, hogy új tartalmadat először a meglévő tagokkal írod körbe, és csak akkor készítesz új címkét, ha feltétlenül muszáj. Így tartalmaid jól szervezettek maradnak és címkéidet is megfelelően értékeli a gugli, hiszen kellően bőséges tartalmat sorolnak honlapodon.
A Wordpress esetében szabadon építheted címkéidet, megfelelően szervezve azokat az egyes tartalmakkal kacsolatban. Használatuk egyszerű és könnyen érthető.Ezek a jellemzők természetesen nem csak a Wordpress honlapokra igazak. Minden honlap esetében előnyös, ha ezek mentén építed a tartalmaidat. Ha egyszerű módon kezelhető, azonnali kommunikációt lehetővé tevő, felhasználóbarát és keresőbarát honlapra váltanál, akkor a Wordpress kiváló választás!
Ráadásul, ha segítséget kérsz a kivitelezésben és betanításban, akkor épp jó helyen jársz!