Eredményes e-mail marketing, spambe kerül a leveled vagy sem?
Megmondom előre, de inkább nézd meg Te magad!
Remek módszer az ellenőrzésre, hogy üzleti leveleid elkerüljék a spam mappát...A hírlevelezés, az e-mail marketing lényege, hogy küldj értékes információkat, hozd vele közelebb a címzetteket, növeld a bizalmat! A jó a fogadtatás és jónak értékelhető a megnyitási arány érdekében érdemes figyelni arra, hogy a levelek minél több címzett szeme elé kerüljenek.
Ezt remek tárgymezőkkel lehet fokozni, ugyanakkor elkerülhetetlennek látszik, hogy néhány címzettnél a spam mappába kerüljön pár levél. De vajon törvényszerű ez?
Hibátlan e-mail marketing, elkerülve a spam mappát
A spamszűrők jól meghatározott szempontok szerint értékelik leveleidet, pontozzák azt egy 10-es skálán. Minden gyanús jellemzőért pontlevonás jár és ha leveled „érdemjegye” bizonyos szint alá csökken, akkor kérlelhetetlenül levélszemét besorolást kap. Ilyenkor sajnos a spam mappában végzi automatikusan ahelyett, hogy címzettje szeme előtt célba érne.
Hogyan lehetsz biztos benne, hogy leveleidet nem nézik spamnek az e-mailfiókok gépi őrzői, és nem vágják ki a szemétbe? Ha erre figyelmet fordítasz, szépen növelheted a megnyitási arányt, hiszen fontos üzleti leveleid nagy eséllyel elkerülik a spam mappát!Spam, levélszemét vagy sem? Teszteld le!
A spamszűrők minden egyes szempontját nehéz fejben tartani, de ha kíváncsi vagy rá, szemléletesen letesztelheted bármelyik e-mail üzenetedet. Vajon spamnek tekinti az internet gépi intelligenciája? Vajon milyen jellemzőket érdemes javítani, hogy ez minél kisebb eséllyel következzen be? Csekkold le magad!
Létezik egy eszköz a http://mail-tester.com webcímen, amely részletesen elemzi leveledet. A weboldal megnyitásakor elkészít egy exkluzív e-mailcímet, amire elküldheted leveledet. Néhány perc múlva pedig, amikor a levél megérkezik, részletes elemzést nyújt arról, mennyire „jólnevelt” az e-mail üzeneted, illetve látványos információkat ad arra vonatkozóan, amit javítanod kell.Erre az e-mailcímre kell küldeni levelet
A demonstráció kedvéért legutóbbi hírlevelünket elküldtem a képen látható e-mailcímre, majd teszteltem az eredményt. Ezt az értékelést kapta:
Az eredmény határozottan remek!
Mint látható, két kicsiny hiba van benne. Az első, hogy a céges webcímet adó domainen egy pici kiegészítést kellene tenni. Ez csak apró hiba, nem jár érte pontlevonás, csak a zöld pipa helyett egy sárga pipát kaptunk erre.
A másik, hogy a levél a megnyitásakor letölt egy követő képpontot, aminek hiányzik az ALT leírója. Ez a képpont letöltése jelzi a levelezőrendszernek, hogy a levelet megnyitották. Sajnos ennek az icipici képnek az ALT leírójához nincs hozzáférés, ezt tudjuk be a levelezőrendszer sajátosságának. Fél pont levonás jár érte, ezért az eredmény nem tökéletes, csak 9,5 pont a maximális 10-ből. Nyilvánvaló, hogy ezért a fél pontért nem fog haragra gerjedni egy spamszűrő sem, ez tulajdonképpen ragyogó eredménynek számít.
Ilyen módon bármilyen leveledet tesztelheted, a lebomló harmonikák között részletes leírások rejtőznek, mit kell javítanod, ha eredményed nem éri el a kívánt szintet.
Egyértelmű, hogy ennek főként a hírlevelezés terén van fokozott jelentősége, amikor bizony számít, hogy a nehezen megszerzett címzettcsoport mekkora része kapja meg az adott üzenetet. Egyébiránt minden üzleti levél ugyanolyan fontos, tehát bátran teszteld a sajátjaidat!
Amennyiben e-mail marketing folyamataidhoz hírlevelező rendszert használsz, vagy csak tervezed, akkor érdemes olyat választani, ahol a levelek szerkesztőfelületén elérheted a megfelelő beállításokat, például nagyon fontos a képek ALT jellemzőjének kitöltése.
Én személy szerint a Mailchimp rendszerére esküszöm, de ott van például a GetResponse, amely legalább olyan jó e-mail marketing rendszer, ráadásul beszél magyarul, azért ez nem hátrány!
Eredményes üzleti levelezést kívánok!