Nem elég egy honlappal kiállni és elmondani, miért jó a terméked, szolgáltatásod. Egy másik megközelítés szükséges, amit ha követsz, akkor meglendül a keresleted és meg fogsz lepődni, mennyire más vevőkör érkezik cégedhez. Olvasd el, mire gondolok, és ha tetszik, saját hasznodra fordíthatod.
Az elmúlt években számtalanszor találkoztam azzal a felfogással, hogy ja persze, kell egy honlap, amit majd sokan megtalálnak. Így jóval nagyobb az esélye annak, hogy üzlet születik. Jönnek, rendelnek, vásárolnak, megbízást adnak, nevezzük bárhogyan. Ha eléred, hogy sokan érkezzenek a weboldaladra, talán majd csak felhív valaki… - azonban ez csupán a nagy számok törvénye.
A mennyiség alapú üzletmenet
Van a látókörömben olyan vállalkozás, amely azt vallja, hogy minél több ajánlatot kell kiadni! Erre rendezte be üzletvitelét. Hetente gyártja az ajánlatokat tucatjával, vagy még nagyobb tételben, aztán valamilyen hányaduk természetesen üzletet hoz. Ők komoly kapacitással készítik ezeket, engednek az árakból, hogy megfelelően vonzó ajánlatokkal rukkoljanak elő. Ők azonban nem partnerünk.
Egy másik céggel viszont egészen máshogyan dolgozunk. Egy remek honlap a hozzákapcsolt kommunikációval kis volumenben is sikeres. Nem kell, hogy tömegek látogassák, mert kevesebb számú érdeklődővel is működik. Persze nem ez a cél. Helyette inkább létrehozni hatékony konverzióval működő weboldalt és utána azt leönteni érdeklődőkkel.Az érték alapú kommunikáció
Egyszerűen megmutatjuk a kiszemelt vevőkör számára az ajánlat legfontosabb értékeit. Nem kell mást csinálni, csak megfigyelni, hogy célcsoportod számára mi a legfontosabb érték. Aztán erre felépíteni a teljes kommunikációt.
Nyílászárós partnerünk remek példa arra, hogyan kommunikáljuk a beltéri ajtók értékeit. Tévedés arra gondolni, hogy az ajtók tulajdonságait taglaljuk a kommunikáció során. A piac nem is igazán kíváncsi erre, sokkal érzékenyebb az értékekre. A gyönyörű beltéri ajtók például tökéletesen harmonikussá teszik az otthont, ahol sokkal jobb élni ezután. Egy ilyen otthon feltölt, ellazít, kényelmes és büszkeséggel tölt el. Ez igen, ez igazi érték!
A Te kínálatodnak is megvan a maga értéke természetesen. Boldogabbá, kényelmesebbé teszi a vevők életét, esetleg eredményesebbé, magabiztossá, céltudatosabbá változtatja őket. Lehet, hogy termékeid segítségével olyan gondok és problémák oldhatók meg, amelyek egyszerűen jobbá teszi vevőid életét, partnereid munkáját. A termék helyett beszélj az értékekről
Ezért érdemes megfontolni, hogy nem a termékre és a bevételre koncentrálsz kommunikációdban, és üzletviteled során...
- hanem azokra az értékekre, amelyet végül bevételre tudsz váltani
- arra, hogy feltárd ezeket az értékeket, amelyek megtestesülnek termékedben, szolgáltatásodban,
- és megfelelően tolmácsolod ezeket weboldaladon és a reklámokban.
Magasabb árszínvonal, prémium vevőkör
Ha ezek mentén kommunikálsz, nyilvánvalóan tolmácsolod ajánlataid értékeit, akkor olyan célcsoportot vonzhatsz, amely pont ezekre az értékekre vágyik. Ha szíven találod ezzel érdeklődőidet, akkor elérheted, hogy nem a szolgáltatásod árát, hanem ajánlatod értékeit fizetik meg. Ez pedig magasabb árszínvonalat és prémium vevőkört fog eredményezni, akik szívesen megfizetik munkádat és megfelelően értékelik.
Ebben segítek Neked és cégednek.
Általában egy ilyen közös projekt a weboldal rendberakásával, felújításával kezdődik, miközben konzultációk során tájékozódunk üzletviteledről, céljaidról. Azután az együttműködés akár hónapokon, éveken át folytatódik. Rendszeresen konzultálhatunk üzletviteled fordulatairól és új és újabb ajánlatokat dolgozunk ki, amelyeket elhelyezünk online kommunikációdban. A weboldalad képes lesz remek konverziókra és ezt megtámogatjuk a szükséges kampánystratégiával.
Régi partnereinkkel évek óta dolgozunk együtt, külsős marketing munkatársként, online edzőként.