Miért fordítanál figyelmet a honlap elemzés időigényes összefüggéseire sőt, olyanokra, amelyek látókörbe sem kerülnek, amikor körültekintően szervezed honlapodat?
A minap láttam egy hirdetést, egy hőtérképes szolgáltatásét, ami rögzíti a látogatók kattintásainak helyét a honlapon, s azt utána elemzésre bemutatja. Sőt, találkoztam már olyan szolgáltatással is, amikor konkrétan felveszik képernyővideóra az egyes látogatók tevékenységét, így videó segítségével megnézheted, mit csináltak az egyes látogatók a honlapon, hova kattintottak, milyen oldalakat néztek meg…- mondhatom, ettől időigényesebb honlap elemzés technikával még nem is találkoztam.
Biztosan tudod, hogy a látogatói viselkedésfolyamatról az Analytics információi is képet nyújtanak, és még fellelhető egy csokor hasonló szolgáltatás a weben, csak utána kell nézni. Mielőtt elkezdenél nyomozni ezek után, csak mert kíváncsi vagy honlapod látogatóinak tevékenységére, szeretnék megosztani Veled egy gondolatot:
Weboldalad látogatói által tett kattintások utólagos elemzése ahhoz hasonlatos, mint amikor a boncmester a halál okát keresi az elhunyt testében… - Huh, de morbid lett ez a hasonlat, - de tényleg:
A weboldalak látogatóinak viselkedését, - vagyis, hogy milyen módon vezetjük végig figyelmét az ajánlatunk felé – inkább tervezni illik, mint utólagosan kutatni. Az eredményesen teljesítő weboldalak esetében ugyanis a látogatók figyelmének terelése elég jól megtervezett folyamat.
Pedig a honlap elemzés eszközei kiválóak!
De csak azután, hogy a weboldal folyamatait alaposan megtervezted. - Ha tényleg tudatosan szerzel figyelmet, érdeklődést és van egy jó ajánlatod! Ha ezek közül hiányzik bármelyik is, sajnos semmit sem fogsz érni a hőtérképpel és a honlap elemzés egyéb módszereivel.
Ha weboldaladdal ki tudsz emelkedni a versenytársak közül, s ez plusz imázst, megbízható céget tolmácsol, - ha szakmaiságod megfelelően alá van támasztva a honlapon és tényleg jó az ajánlatod, akkor honlap elemzés nélkül is nagyszerűen fog teljesíteni weboldalad.De milyen egy jó ajánlat, amit olyan sokszor emlegetek? Példa!
Természetesen nem olcsó. Nem az árral kell versenyezned, ne az olcsó ár legyen a fegyvered, hanem az a plusz, amit kínálsz, de a versenytárak pedig nem. Legyen olyan ajánlatod, ami több tartalmat nyújt!
Példaként említve, egyik partnerünk beltéri ajtó beszerelő szolgáltatása drágább, mint a piaci átlag. Azonban szimpla beszerelés helyett egy 7 lépéses, többször visszaellenőrző, dokumentált szolgáltatást nyújtanak. Ezzel garantálják a hibamentes teljesítést, azaz hogy az egyébként drága beltéri ajtók tökéletesen fognak illeszkedni a helyükre, és hibátlanul működve szolgálnak gazdájuk tartós megelégedésére. És ezt lendületesen kommunikálják is!
Amennyiben még nem tetted volna meg, nézz körül saját területeden és találj hasonló előnyt! Kezdd el kommunikálni azt a pluszt, amit Te nyújtasz, ami csak cégedre jellemző. Mívelj ki egy ilyen ajánlatot és meg fogod látni: - amennyiben sikerül, nem lesz szükség felesleges elemző szoftverek eredményeit böngészni, mert a piac igenis szeretni fogja ajánlataidat!Ezzel segítünk!
Közös munkánk során feltárjuk azokat az előnyöket, amelyek esetleg ott rejtőznek tevékenységedben, és hangsúlyozása nagyobb érdeklődést vonz. Beépítjük kommunikációdba, aminek következtében ajánlatod vonzóbbá válik, ennek következtében pedig több üzleti eredmény születik.
Olvasd el, hogyan rúgta fel két vállalkozás a piaci szokásokat azzal, hogy új kommunikációs stratégiára váltott! Ennek következtében pedig megerősített piaci pozícióit és saját területe meghatározó vállalkozásává vált!