Melyik ragadja meg jobban érdeklődőid figyelmét a weboldalon? Mennyire fontos a címsorok hosszúsága? A rövid vagy a hosszú címsorok? Olvass remek tippeket címsorokról, amelyek honlapodhoz ragasztják az érdeklődőket!
Ogilvy, az amerikai reklámipar mágusa egyszer azt írta, hogy a hosszú címsorok jobban eladnak, mint a rövidek. Aztán azonnal mutatott egy olyan sikeres reklámot, aminek a címe csupán egyetlen szóvolt. Kivételek tehát akadnak.
A teljes infóhoz hozzátartozik, hogy a fenti, 1961-ben megjelent hirdetés egy olyan korban jelent meg, amikor kicsiny képekkel és általában hevenyészett tördeléssel összerakott szövegek voltak jellemzők. A nagy kép és a 3 hasábba tördelt, olvasást segítő szövegkép önmagában is figyelemkeltőnek számított.
De miért hisszük el neki mégis, amikor azt állítja, hogy a hosszú címsorok a nyerők? Vagy inkább mennyire kellene hosszú címsorokat írni ahhoz, hogy olvasásra késztessenek? Az is árnyalja a képet, hogy Ogilvy az internet előtti korszak reklámzsenije volt, és ma sokkal nagyobb a reklámzaj, mint évtizedekkel ezelőtt volt.
Címsorok hosszúsága - Ne legyen túl hosszú!
Azt ugyan megállapíthatjuk, hogy a régi időkben sem az egyszavas reklámok hódítottak, ebben a tekintetben hálásak lehetünk a guglinak, aki akár kb. 200 karaktert is enged egy kattintós hirdetés megfogalmazására. Abban megállapodhatunk, hogy a címsorok nem a kisregény kategóriai.
Például van egy olyan ökölszabály, hogy a 10-nél több szóból álló címsorok kevesebb figyelmet kapnak, mint azok, amelyeket ennél kevesebb szóval sikerül felépíteni. Érdemes tehát tömörségre törekedni a címsorok megfogalmazásakor. De miért még?
Nézd meg hol hirdetünk leginkább az interneten! A guglit már említettem, a Google Ads hirdetéseinél egészen rövidre kell fogni a mondanivalót. A Facebookon írhatsz akár hosszabban, de a figyelemfelkeltő kezdésnek érdemes beférnie két mondatba, hogy mobilon is teljesértékű gondolatot közölhess. Vagyis anélkül legyen olvasható, hogy külön kattintani kellene a tovább linkre. Akarsz valamit adni? Beszélj arról!
Aztán ott van a hirdetés mondanivalója. Hiszen a hirdetés több, mint szavak halmaza! A segítő jellegű hirdetéseket több figyelem övezi. Ilyeneket például: „-Hogyan távolíthatod el ruhádból a pecsétet könnyen, gyorsan?”, vagy „-Sikerkalauz, hogyan szerezz barátokat költözés, munkahelyváltás után?”
Amikor az emberek érzik a segítő szándékot, jobban megnyílik az elméjük és érdeklődésük. Egy tipp helyi piacokra a címsorok hosszúsága miatt
Sokaknak nem piac az egész világ. Vannak olyan szolgáltatások, amelyek a helyi piacot célozzák. Az ilyenek hirdetésénél érdemes kipróbálni a város, földrajzi környezet nevét, beleillesztve a címsorba. Ha a helyi lakos ilyen olvas, könnyebben magára ismer, jobban átmegy a számára előkészített üzenet. pl. „-A debreceniek kedvenc pizzája nálunk készül.”, vagy „-Pécsiek szívesen járnak kiülős helyekre, ajánlunk egyet...”
Célcsoport, probléma, megoldás
Alapvetően jó irányt követsz, ha úgy komponálsz érdeklődésre számot tartó címsort, ha beleírod a célcsoportot, megemlíted a problémát és megoldást is kínálsz egyszerre. Példa „-Kisgyermekes anyukaként több szabadidőt élvezhetsz, ha lefoglaljuk csemetédet...”
Más célcsoport természetesen más megoldásokra vágyik, kismillió fajta hasonló címsort lehet komponálni, a Tiéd hogyan hangozhat?Varázslatos szavak
A jó címsor ugyanakkor olyan, mint egy verssor. Érdemes eltűnődni a szavakon, amelyeket felhasználsz. Vannak olyan szavak, amelyeket alkalmazva több figyelmet szereznek üzenetednek.
Ilyen lehet például: Úgy érzed ciki, hogy nem mersz megszólalni angolul?”, vagy „Boszorkányos technikák a háztartásban, amelyek segítenek rendet tartani…” vagy „-Döbbenetes hatása van ennek a 8 tippnek, ha követed…” - Itt a ciki, a boszorkányos, és döbbenetes szavak emelik az üzenet hatását. Ilyen szavakkal vegyítve üzenetedet, az jobban megakasztja az olvasók szemét.Címsor, tesztelés - címsorok hosszúsága
A címsor ugyanakkor nem kőbe vésett szabályok szerint készül. Olvasóid, weboldalad látogatóinak figyelmét megszerezni fontos, érdemes ennek érdekében többféle címsort tesztelni. Tesztelhetsz landing oldalakon vagy akár a kezdésnél. Bevetheted a blogot is a cél érdekében olyan posztokkal, amelyeknél tudatosan válogatod meg a címsort, és ennek megfelelően építed fel a blogposzt elejét. Kis idő elteltével tesztelheted, melyik volt az a poszt, amely a legtöbb figyelmet kapta.
Egy-egy landing oldal fontos célok érdekében születik. Ott kéred meg a látogatókat, hogy például regisztráljanak valamiért cserébe. Kiváló helye a címsorok tesztelésének, sőt, tulajdonképpen az ilyen tesztek végzése kötelezően ajánlott a hatékonyság maximalizálása érdekében.