Aki szeretne Neked értéket nyújtani, hogy meglásd: az onlinemarketing olyan, mint egy nagy füst, ami pont a lényeget takarja el...
Elmondom Neked, mit tégy, mielőtt elkezded online üzletviteled megerősítését...
Világéletemben imádtam a számítógépeket, miközben igyekeztem nem kockává válni… - de amikor először rátaláltam, hogyan lehet egyetlen kattintással e-mailt küldeni, szóval az meghatározó pillanat volt számomra, mert mérnökként mindig is csodálója voltam a technikának.Interneten az elsők között
Abban az időben egy olasz cégnek dolgoztam. Minden hónapban jelentést kellett küldenem eredményeimről Genovába. Először rákérdeztem, hogyan szeretnék ezt megkapni. Küldjem el postán! – volt a válasz. Hát, ehhez nem sok kedvem volt: - méghogy nyomtassam ki, tegyem be borítékba, adjam fel postán? Amikor a kertek alatt húzzák az internet gerinckábelét? Ugyanmár!
Egyetlen helyen volt internet a városban, a főiskola számítástechnikai műhelyében. Hát elmentem oda, és minden hónapban elküldtem a jelentésemet… - emailben. Megkértem az ott dolgozó fiúkat, hogy segítsenek ebben. Pár hónappal később felhívtak telefonon, hogy ők a környék első internetszolgáltatója, ezentúl nekem is lehet internetem otthon. Így én lettem sorrendben az ötös számú internet előfizető, mert páran az ott dolgozók közül megelőztek. Képzeld el, hogy abban az időben egyszerre vagy tucat előfizető webezhetett betárcsázós módszerrel, és mégsem volt soha foglalt a vonal… - Így az elsők között csodálkozhattam rá az internet dolgaira, nem csoda, hogy beszippantott a web… - Ennek már jó sok éve.
Azóta kollégáimmal együtt azzal foglalkozom, hogy megcsiszoljuk vállalkozók, cégek webes megjelenését és kommunikációját, aminek köszönhetően éves szinten nagyobb eredménynek örvendhetnek.
Az onlinemarketing első lépése
A hosszú évek alatt hatalmasat fordult az internet világa, technikáit és a megjelenő platformokat illetően, gondoljunk csak a volt iwiw, a facebook, a youtube világára és a többi közösségi térre. A szélessávra és a többi technikai csodára, a virtuális szerverekre és a felhőre… - milliónyi helyen oktatják a részleteket, hogyan légy sikeres, mi a módja, és hogyan kell létrehoznod az ehhez feltétlenül fontos stratégiádat, ami célba juttat a webes útvesztőben.De hidd el nekem, a sok fontos részlet között igen gyakran elvész a gyerek. Vállalkozók, cégek ugranak neki, hogy most aztán megcsinálom alapon hirdessenek, és vevőszerző folyamatokat ácsoljanak, miközben a lényegre nem figyelnek.
Kérlek addig ne gondolkozz semmilyen folyamatban, amíg pár egyszerű kérdésre nincs egyértelmű válaszod. Mivel csak nagyon keveseknek van olyan szerencséje, hogy monopolhelyzetben vannak bizonyos területen, ezért érdemes megválaszolni ezt a pár egyszerű kérdést:
- Amit kínálsz, annak milyen haszna van a vevők felé?
- Miben vagy más, mint a versenytársak?
- Miben vagy jobb, mint ők?
- Mi az, amiért pont tőled kell megvenni?
- Mivel tudod elűzni leendő ügyfeleid kétségeit?
Ezt a kérdéssort még persze lehetne folytatni, de a lényeget bizonyosan láthatod ezekben a kérdésekben. Kár bármilyen honlapos fordulatot bevetni, keresőoptimalizálni, vagy reklámozni, amíg ezekre adott válaszok nem ordítanak ott a honlapodon.
Miért? Mert amíg nem ezekkel a válaszokkal várod a weboldalad látogatóit, addig csak egy vagy a tömegből. Hidd el nekem, hogy csak nagyon kevesek vannak, akik ezzel a szemlélettel közelítik meg az internetes üzletvitelt, és saját weboldalukat.
Azonban, ha ennek megfelelően építkezel, akkor látogatóid az első pillanatokban látni fogják, milyen megoldásaid vannak, milyen ajánlatokkal várod őket, erősödni fog a bizalom irányodban, erősödni fog szakmaiságod és sokkal könnyebb lesz üzletelni. - Hirdetéseid pedig megsokszorozott hatékonysággal fognak működni.
Ebben tudok Neked nagyon sokat segíteni.