A profi, keresőbarát blog egyedivé teszi cégedet, vállalkozásodat
A jól vezetett, keresőbarát blog üzleti előnyt jelent, mégis csak kevés cég űzi rendszeresen. Pedig megéri. Olvasd el, hogyan vezess kiemelkedő blogot, ami a versenytársak fölé emel és vevőket, ügyfeleket hoz cégednek!
Blogolás jó mulatság…, de kihívás is egyben. Hogyan szerezz elérést, hogy széles közönséghez juttasd el témáidat, gondolataidat? Vajon hogyan válts készpénzre a blogolást? Hiszen, ha üzleti alapon csinálod, bevételre van szükséged…
Miért is érdemes blogolni?
A blog és a keresőrendszerek barátok. Használd ki!
A blog szépen gyarapodó, témába vágó szakmai tartalmat jelent, amivel a keresőrendszer kegyeibe férkőzhetsz. Ezért érdemes megtervezni, miről írj. Az egyes blogbejegyzésekbe belecsempészheted a leggyakoribb keresőkifejezéseket, amikkel az internetezők témád kapcsán kutatnak a gugli oldalán. Sőt, jól teszed, ha úgy irányítod a témákat, hogy minden blogposzt egy-egy ilyen keresőkifejezés köré legyen felépítve. Így a későbbi keresőoptimalizálással kapcsolatosan lényeges mennyiségű munkát spórolhatsz meg, ha eleve előre tervezed a témákat.A Wordpress blog motorja kényelmes blogolást tesz lehetővé, kényelmesen lehet vele bánni. A rendszeres blogolással hatalmas tartalmi és szakmai információ gyűlhet össze, amit jó terepet nyújt a keresőrendszer elemzéseihez. Meg fogja hálálni remek helyezésekkel, a tartalom kiváló értékelésével.
Ha előkelő helyet szeretnél weboldaladnak a keresőrendszer oldalain, akkor a blogolás remek módja ennek!
A blog marketing csatorna!
Az egyre frissülő tartalmakkal rendszeresen megszólíthatod célpiacodat, olyan emberekhez juttathatod el információidat, akik érdeklődnek a téma iránt. Vedd észre, akik olvassák szakmai blogodat, azok jó eséllyel beletartoznak célcsoportodba. Egy remek bloggal erősítheted márkádat, elmélyítheted brandedet, alátámaszthatod hozzáértésedet. Egy jól vezetett, rendszeresen frissülő blog alátámasztja imázsodat, amit tolmácsolni szeretnél. Szépen gyarapodó információs szigetté változtathatod weboldaladat, amit érdemes felkeresni. A visszatérő olvasók között pedig ott vannak potenciális partnereid, ügyfeleid. Miről írjak? Inspirációk...
Még pár gondolat erejéig maradva a kulcskifejezéseknél, akár körülnézhetsz, végiggondolhatod, melyek a leggyakoribbak. Ezek önmagukban is meglehetősen jó ötleteket és inspirációt nyújtanak.
További inspirációt szerezhetsz, ha magad is olvasol a témában, s akár a beérkező hozzászólásokból is szerezhetsz ötleteket. Jó irányt mutat a kommentelők véleménye. Bizonyára profi vagy saját területeden, meríthetsz ötleteket saját munkádból, vagy nyitott szemmel járva a világban, biztosan észreveszel olyan dolgokat, amelyekről érdemes írni. Az újságok, szakmai magazinok is bőven adnak ötleteket, amiket azon nyomban beleírhatsz a telefonodba, nehogy elfelejtsd őket. Ha lelkiismeretesen csinálod, akkor hamarosan egy egész sor ötlet fog felsorakozni a listádban.Így légy eredeti!
Az emberek szeretnek olvasni, de leginkább azzal foghatod meg a figyelmüket, ha stílusában is eredeti olvasnivalóval kínálod meg őket. Az eredeti tartalom nem minden esetben jelenti azt, hogy új tartalmakat kell létrehoznod. A célcsoport gondjai vagy elvárása általában nem változik gyorsan. A tegnapi megoldás nagyrészt jó lesz ma és holnap is, de hát mégsem lehet ugyanazokat a gondolatokat ismételgetni.Ezért, még ha olyan posztot írsz, amely egy általános megoldást részletez, kár volna átvenned más blogírók gondolatait, inkább a sajátodra támaszkodj. Szépen gondold át, mire vágyik a célcsoportod, milyen problémát old meg ajánlatod, miért nagyszerű az adott megoldás, és azt is, mit vársz az olvasóidtól, amikor elolvassák posztjaidat.
Ha ezek mentén építed fel adott tartalmadat, akkor jó esélyed van rá, hogy tényleg eredeti, vonzó posztokat sikerül írni, amivel eléred célodat.
Jól olvasható?
Érdekes felvetés olyan szöveggel kapcsolatban, amely nyomtatott betűkkel van írva. De tényleg. Jól teszed, he kerülöd a hosszú, tekervényes mondatokat. A közérthetőség lényeges abból a szempontból, hogy üzened a lehető legtöbb olvasóhoz eljusson. Lehet, hogy Te barátságban vagy a körmönfont módon szervezett mondatokkal, azonban a többség nincs ezzel ugyanígy. Sőt, jusson eszedbe, hogy a blog nem csak a publikum számára készül, de a google is szeretné elolvasni. Természetesen a keresőmotor nem értelmezi a szövegek, de szép mennyiségi statisztikákat készít arról, hogyan forgatod a szavakat, mennyi van belőlük egy mondatban, milyen gyakran fordul elő egy-egy kifejezés és még hasonlóak… - ebből aztán kerít egy olvashatósági jellemzőt. Ha ez nincs rendben, akkor az bizony hátrányosan befolyásolja honlapod keresőbéli helyezéseit.
Ezért írj egyszerűbben, mint a legnagyobb írók, tagold szellősen a mondanivalót bekezdésekbe, lásd el azokat alcímekkel gyakran. Ezzel is keresőbarát blog születik, megmutathatod meg a keresőrendszernek, hogy tartalmad átlátható, könnyen értelmezhető.
Ezzel válthatod készpénzre
Vajon miért is blogolsz? Csak mert ez a hobbid? Egy céges honlap, illetve vállalkozói weboldal célja nyilván az, hogy részese legyen a vállalkozás profitorientált folyamatainak, avagy segítse az üzletvitelt. Tehát elkerülhetetlen, hogy valamit kell csinálni ahhoz, hogy a vevők, ügyfelek elkezdjék nyomkodni a telefont, hogy felhívjanak, vagy akár e-mailt írjanak. Az érdekes információk átadása önmagában nem eredményez azonnali hasznot, pedig milyen jó lenne!Ezért egyszerűen kérd meg olvasóidat, hogy tegyenek meg valamit, amit szeretnél. Legegyszerűbb esetben a poszt aljára tehetsz a üzenőformot, vagy egy felszólítást, hogy "itt kérj visszahívást!" Ez azonban még meglehetősen gyér eredményt szül.
Legjobb, ha felkínálsz valamilyen értékes dolgot, amiért az olvasó szívesen megadja az e-mailcímét. Utána megtervezheted a további kommunikációt, ami még közelebb hozza a potenciális ügyfelet. Ezt az aktust CTA-nak hívják, avagy ez a felkérés a keringőre. Minden poszt alján szerepeljen valami, amit elvárhatsz az érdeklődőktől. Például rendeljen termékmintát, töltse le az okosságot, ami segít neki kiválasztani a legjobb megoldást. Ezzel megszerzed a figyelmét, elmélyíted fejében a márkádat, emlékezni fog rád és ez jó előny Neked, amikor egyszer majd átgondolja, kihez is kell fordulnia… - hiszen Tőled egyszer már vitathatatlan értéket kapott...
Elérés, avagy ki fogja olvasni? Terelj blogodra tömeget!
Amikor a fentebb leírt elveket követve megírsz egy posztot, számíthatsz rá, hogy a keresőrendszer látogatókat fog irányítani hozzád. Azonban ez nem azonnal fog megtörténni, máról holnapra. Ezért érdemes a blogbejegyzést hirdetned. Kiváló terep erre a közösségi média, vagy a keresőben megjelenő kattintós hirdetések.
Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy bizony a sok az több! Vagyis annál jobb, minél több kommunikációs csatornát kihasználva juttatod el gondolataidat a publikumhoz. Ilyenek lehetnek a Facebook posztok és hirdetések, a Google cégem posztjai, a Twitter, a LinkedIn, a Pinterest és még pár ilyen kommunikációs csatornát lehet találni. Videóra például ott a közismert Youtube és a Vimeo.
Amennyiben még a csapból is a Te címeid folynak és minden ajánló a honlapod posztjaihoz irányítja az érdeklődőt, valamint hírleveleid is felhívják a címlistád figyelmét az új tartalomra egy klassz bevezetővel, akkor jó úton jársz ahhoz, hogy megfelelő hallgatóságot, elérést szerezz.
A jó blog a legjobbak közé emel!
Blogolni nagyszerű. Felturbózza keresőrendszerbéli helyezéseidet, főleg, ha körültekintő kulcsszó kutatással párosítod. A megfelelően tervezett kulcsszó stratégiával fűszerezett, jól szervezett, keresőbarát blog olyan marketing eszköz, amely kiválóan teljesít, jól konvertálja az érdeklődést. Ne felejtsd el azt sem, hogy ez egyfajta rendszerességet feltételez, amelyet egy szétszórt versenytárs nem tud vállalni. Úgyhogy nagyszerűen kiemel a tömegből, egyedivé teszi cégedet, vállalkozásodat, elintézi, hogy az érdeklődők megjegyezzenek, emlékezzenek Rád.
Jó blogolást kívánok!