A baloldali honlap 2004-ből érkezik, a jobboldali 2018-as!
A honlap, amire elavultként tekinthetünk, de a látszat csal! Vajon miért?
Nézz meg egy őskövületet, amit nem akar lecserélni a gazdája!
Vajon mikor lehet rámondani a honlapra, hogy elavult, s milyen értelemben? Mennyi lehet egy weboldal szavatossága? Olvasd el, hogyan dönthetsz világosan arról, hogy érdemes-e újabb honlapra beruházni!
István autószerelő vállalkozást működtet és már veteránnak számít a szakmában. Azért készíttetett honlapot, hogy a környékbéli érdeklődést saját hasznára fordítsa. Ez sikerült is Neki! Amikor elkészült a honlap, valóban több ügyfél kereste meg, s az idők folyamán a mai napig érkeznek a megkeresések a honlapról.István ezt a honlapot 2004-ben készíttette. 14 évvel ezelőtt!
Évente felajánljuk neki, hogy készítünk egy trendibb, modernebb változatot, de Ő mindannyiszor csak legyint, mondván, hogy elégedett a honlappal, sokkal több ügyfelet pedig egyszerűen nem tudna kiszolgálni. István tehát elégedett azzal a weboldallal, amit 14 éve készítettünk vállalkozása számára.
Elavult ez a honlap?
Technikailag bizonyosan. Szerencsére az üzlet ebben az esetben nem a technika kérdése.
Grafikus tekintetben mérföldekkel lehet lekörözni manapság azt a régi produkciót, pedig annak idején az igenis trendinek és modernnek számított. De miért is volna szükség egy újra, amikor a régivel is elégedett a gazdája?A honlap addig megfelelő, amíg elégedett vagy az eredményeivel. Ha weboldalad számodra kielégítő eredményeket produkál, akkor Isten ments hozzányúlni! Az élet azonban gyakran ezzel ellentétes helyzetet produkál. Arra gondolok, amikor egy aránylag új honlap látványosan szép kiállással várakozáson alul teljesít. Na, azt érdemes átgondolni…
István honlapja akkor készült, amikor a mai tartalomkezelő rendszerek még gyerekcipőben jártak, ha egyáltalán léteztek. A képernyőfelbontás a mainak közelébe sem járt, alighanem 1024x768 képpontos volt a járatos képernyőméret. Okostelefonok szintén nem léteztek, tehát kár a mobilbarát jellemzőket számonkérni rajta. Egyszerűen egy remek honlap volt, ami szépen lendített az üzletmeneten. Máig fellelhető a keresőrendszer első oldalán jó pár keresőkifejezésre, ennek köszönhetőek a mai eredmények.
Mindenesetre István weboldala nagyszerű alkalmat kínál arra, hogy összevessünk egy veterán weboldalt a mai utódjával. Pár napja készült el egy másik autós, pontosabban egy karosszériajavítással foglalkozó vállalkozás honlapja. Még annyira friss, hogy a seo csiszolása még ezután jön, szóval tényleg csak pár napja elérhető.
Mi a különbség 2004 és 2018 honlapjai között?
Hát, a képfelbontás az ég és föld, ma már fullhádé 1920x1080 képpontos képernyőkre dolgozunk, ugyanakkor minden honlap alapértelmezetten reszponzív. Mobiltelefonokon is kiváló olvashatósággal, nagyszerűen böngészhető. Megmaradt a keresőbarát kivitel, ugyanakkor nagyobb üres helyekkel, letisztult felületekkel operálunk. Na és sokkal élesebb szövegekkel érkeznek az új honlapok, csaknem mindegyik esetében új üzeneteket és tartalmakat írunk. Mára megfordult a világ, régen szép honlapokat igyekeztünk alkotni, mára az esztétika alapértelmezetten kiemelkedő, inkább a marketing szövegekre helyezzük a hangsúlyt. Ma már nem elég jól mutatni, helyette azon dolgozunk, hogy a tartalom, az ajánlatok is legalább olyan vonzóak legyenek, mint a honlap esztétikája. A pápai karosszériás cégnek nem volt korábbi honlapja, így egy teljesen új, trendi honlap érkezik számukra. Nézd meg a különbséget! Bár az ifjonc honlap még egészen új, de azért reméljük, ennek is lesz vagy 10 éves jövője.
Szerinted milyen élettartama lesz az új honlapnak?