WordPress trendek 2018
2018-04-26
elavult honlap, veterán honlap
Meddig tartsd meg öreg honlapodat?
2018-05-08

Minek a honlap, ha van nekünk fészbúúk?

kommunikációs eszköz
Avagy kell nekünk még honlap? Miért bajlódnánk honappal, amikor van fészbúúk? Eljön az idő, amikor már nem kell honlapra költeni, mert a közösségi média átveszi a helyét. Vagy már el is érkezett az idő? Vagy már el is múlt?

A minap azt kérdezték tőlem, hogy hát miért is kellene honlap, amikor van fészbúúk?

- De tényleg, hát nincs igaza? Nézd meg, milyen előnyöket lehet felsorolni a legismertebb közösségi platfom mellett, ami feleslegessé teszi a saját honlap felépítését, és döntsd el, valóban legyőzi-e a közösségi marketing a honlap érát?

Fészbúúk előnyök, ha nem szeretnél honlappal bajlódni

- Követők seregét lehet vonzani
- Fizetett hirdetésekkel még nagyobb tábort lehet megszólítani
- Nagyszerűen lehet célozni, targetálni
- Akár feliratkozókat is gyűjhetsz
- Megjelentetheted termékeidet is

Fészbúúk hátrányok, ha csak a fészbúúkra alapozol

- Nincs egyedi megjelenés, csak kékfehér profilok
- Irányelv alapú szabályozása van, amihez alkalmazkodni kell
- A rendszer nem tiéd, egy-egy változtatása akár hátrányosan is érinthet, ezzel kell együtt élni
- A biztonsági körülményei botrányosak – éppen most van is ilyen botrány…
- A hirdetési célcsoportot alapvetően nem kapod kézhez, mint kézzelfogható listát, ezért általában csupán egy halmaznak hirdethetsz

Véleményem összegzése:

Tömegek elérésére és napi kommunikációs stratégiák bevetésére kiváló platform, ám nem cégszerű. Remek funkciók sorát kínálja, amit kár lenne kihagyni, ám működése nem a Te kezedben van, mások alakítják a játékszabályokat, amihez alkalmazkodni kell. A céges imázst alapvetően nem erősíti, hiszen kb. úgy lehet másnak lenni, mint ahogyan az észak-koreai a gyári munkások különböznek egymástól az egyenruhájukban.

De van itt még valami!

Hogy a féészbúúk hogyan jó vagy sem, azzal lehet vitatkozni, de van egy olyan érv, ami bizony elég erős! Konkrétan az, hogy a fészbúúk bár nagyon jó kommunikációs eszköz lehet egy cég számára, azonban csak egyetlen kommunikációs csatorna!

A kommunikáció pedig akkor hatásos, amikor széles! Vagyis arra érdemes törekedni, hogy cégként egyéb kommunikációs eszközöket is hatásosan használj. Ilyen lehet a LinkedIn, a Pinterest, és Instagram, a Youtube, csak és a többiek. Akkor vagy jó, ha egyszerre több csapból is folyik a kommunikációd. Ilyenkor egyre nagyobb közönséget szólíthatsz meg, illetve egy célcsoport számára többféle forrásból érkezik üzeneted. Ez pedig jót tesz az ismertségednek, a brandnek, az imázsnak, és PR szempontból is király.

Szóval lépjünk vissza egyet!

Az eredeti felvetés szerint nem kell saját honlap, mert van fészbúúk. De akkor nem kell a többi közösségi csatorna sem? Dehogynem, hiszen azok is remek eszközök mind egy szálig! A felvetés érzésem szerint így lenne pontos: Minek költsünk drága honlapra, amikor a fészbúúkon ingyen is király bizniszt lehet felhúzni? - Ez természetesen nem igaz. Nincs ingyenbiznisz a fészbúúkon sem. Az elérésért igenis kemény hirdetőforintokkal kell adózni a közösségi médium pénztáránál.

A recept pedig általában az, hogy fogjuk szépen a honlapunkat, és ott építjük fel értékesítési csatornánkat az ajánlatokkal, az érkező oldalakkal és a köszönő oldalakkal együtt. Aztán megtervezzük, hogyan lehet odaterelni a közösségi média oldalain nyüzsgő tömegből azokat, akiket érdekelhetnak ajánlataink.
Ha így közelítjük meg a dolgot, akkor pedig okafogyottá válik az eredeti felvetés, vagyis - minek nekünk honlap, amikor van nekünk fészbúúk?

Igazából a profik természetesnek veszik, hogy a honap a céges kommunikáció alapja, az alábbiak miatt:
A honlapot kedved szerint szerkesztheted
Belesimul a céges arculatba
A honlapon Te szabod meg a játékszabályokat
Nem veszik el tőled, mert a Tiéd
A saját márkádat erősíti és építi
Minden közösségi fórumról terelheted ide érdeklődőidet
annyi érkező oldalt és ajánlatot helyezhetsz el rajta, amennyit csak szeretnél

A honlap tehát a profi kommunikáció középpontja.

Bárhol is posztolsz, érdemes linkekkel weboldaladra vezetni az érdeklődést, ahol jó előre bekészített ajánlatok fogadják az érdeklődőket. Akkor csinálod jól, ha az egészet valamiféle rendszerként tervezed meg. Egy így felépített kommunikáció már rövid távon is képes hatalmasat lendíteni eredményeiden.

A Honlapragasztó ereje, ami felemeli vállalkozásodat

Esettanulmány, ami hozzásegít, hogy hatalmasat erősödj honlapoddal!

Te is szeretnél ilyen mosolygósan, elégedetten tekinteni üzleti eredményeidre? Olvasd el, hogyan segít ebben a Honlapragasztó!

Hetek alatt sikerült jó üzleteket szerezni. Remek konstrukciót ajánlottak induló vállalkozásunk számára. A weboldal még ki sem volt fizetve, amikor már teljes erővel működött. Azóta is hetente konzultálunk."
- Mulik Sándor, Open Doors Kft.

+ 30% növekedés
+ 10 milliós forgalom

egy év vagy pár hónap alatt...
Olvasd el, hogyan sikerült ezeket elérni egy honlappal és az alkalmazott szemlélettel!
Az esettanulmány hivatkozását e-mailben elküldjük. Meríts belőle, használd fel Te is, érj el jelentős növekedést!

Hová küldhetjük a linket?


*Elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat!
*Hozzájárulok, hogy a Honlapragasztó e-mailt küldjön!


Kérhetem a véleményedet?

Betöltés...

Facebook vs honlap: Szerinted érdekes volt?

Köszönöm!
Köszönöm, hogy elküldted véleményedet!
Válassz egy opciót!