Olvasd el, hogyan indítottunk el Partnerünknél egy olyan stratégiát, ami meglendített az eladásokat, sőt, prémium megrendelők kezdtek érkezni! Ha követed az itt vázoltakat, Neked is hasonló sikereid lesznek az üzletvitel során.
Az első lépés, amit megtettünk a honlappal kapcsolatban, rövid idő alatt eredményeket hozott. Olvasd el, mi volt a lényeg, aminek köszönhetően eredmények egész sora született meg, olyan eredmények, amelyekre korábban csak vágytak a cégnél... - de végül is ezért kezdtünk bele, hogy elérjük ezt.
Általában ez a helyzet
A vállalkozások nagyrészt úgy képzelik el a honlapot, hogy van ugye a kezdőlap, és más általános oldalak, amelyek leírják a tevékenységet, vázolnak valamilyen ajánlatot, de semmi különleges nem történik. 100-ból 98 honlap kábé ilyen még ma is. A cégek egy része, belemegy az árharcba és próbálja bizonyítani, hogy ők a legjobb választás, mert lám, milyen gazdaságos áraik vannak.Csak nagyon kevés részük ér el oda, hogy belássa, valamilyen egészen más pluszt kell villantaniuk ahhoz, hogy különbözzenek, kiemelkedjenek a többiek közül. Pedig ez egy remek irány! Ha meggyőzöd a piacodat arról, hogy rád van szükségük, akkor akár drágábban is melletted döntenek. Ha ezt el tudod intézni, akkor magasabb árakon értékesíthetsz, olyan vevőknek és megrendelőknek, akik ezt hajlandók is megfizetni. Az így nyert prémium vevőkkel pedig kevesebb gondod lesz azokkal szemben, akik egyébként az ár alapján döntenek.
Ehhez azonban kell egy jó ajánlat.
A landing oldal
Ezt az ajánlatot, azonban nem biztos, hogy ki kell írni a honlapra mindenki szeme elé. Feltesszük egy belső oldalra, amely a honlap menürendszeréből nem elérhető. Vagyis a mezei halandó, amikor a honlapra érkezik, akkor nem is találkozik vele. Az előkészített ajánlatot ilyen eldugott oldalon helyezzük el. Ez a landing oldal.
Ez első hallásra úgy hangzik, hogy magunk ellen dolgozunk, pedig nem így van. Ugyanis ezt az oldalt szépen meghirdetjük, kimondottan olyan üzenetekkel, amelyek a prémium ügyfeleket vonzzák. Vajon milyen üzenetek azok, amelyek a prémium ügyfeleket vonzzák? Itt van a másik majom elrejtve. Ha már megbeszéltük, hogy a prémium ügyfeleket nem az ár vonzza, akkor mi az, ami alapján választanak? Őket az érdekli, hogy megfelelő termékeket kapják és az milyen módon változtatja meg az életüket, milyen megoldást nyújt, mennyire komfortos, dizájnos, szép, márkás, és főleg hasznos!
Ezért bármilyen előnyt, hasznot emlegethetsz a hirdetésekben, de érdemes kerülnöd az utalást az árra vonatkozóan.
Például: "Változtassa a korábban zajos takarítást pihentető elfoglaltsággá, megbízható központi porszívóval, amivel nem lesz többé gondja!"A tölcsér, ami összegyűjti az érdeklődőket és vevőket farag belőlük
És most képzeld el, hogy valaki elolvassa ezt a hirdetést, majd rákattint. Megnyílik előtte a honlap bekészített aloldala a landing oldal, és rajta az ajánlat. Ezt nevezzük landing oldalnak, mert az érdeklődő a hirdetésre kattintva itt landol... De mit tartalmaz ez az ajánlat? Ha most azt képzeled, hogy a portéka vagy a szolgáltatás részleteit egy kedvező árral körítve, akkor tévedsz! Még nem akarunk eladni semmit.
Olyan ajánlat van ott, ami pontosan a előzőekben leírt hirdetés folytatása. Vagyis ebben az esetben azt írtuk le, hogy milyen jó, ha van a lakásban központi porszívó. Olyan részletek vannak leírva, amelyek arról szólnak, milyen jó is egy ilyen központi porszívót birtokolni, használni. Milyen klasszul megkönnyíti a takarítást.
Aki érdeklődve elolvassa a tartalmat, az bizonyára már azon gondolkozik, hogy beszerez egy ilyen központi porszívót. Ezért a landing oldal felajánl egy extra információcsomagot, amely pont arról szól, milyen dolgokra kell figyelni a központi porszívó kiválasztás előtt. Ezt azonban csak e-mailcímért cserébe lehet megkapni. Aki idáig eljut, azok egy jó része él a lehetőséggel, kíváncsian letölti ezt az anyagot és megadja cserében az e-mailcímét.
Majd a következő napokban e-maileket kap arról, miért érdemes ezt a honlap gazdájánál beszerezni. Egy rövid hírlevélsorozat van beállítva kb. 10 hírlevéllel. A hírlevelek pedig arra hajtanak, hogy rávegyék a címzettet az ajánlatkérésre. A titok a lépésekben rejlik
Gondold végig! Aki meglátja a hirdetést, az valószínűleg érdeklődik a téma iránt. Ez a kattintós hirdetések egyik alapelve. Ha rákattint a hirdetésre, akkor már konkrét érdeklődőnek számít a honlapgazda szempontjából. Ha letölti az előkészített információs csomagot, akkor már bizony 'forró' érdeklődő! Egy ilyen érdeklődőnek érdemes részletesen bemutatkozni, erre valók a hírlevelek.
Azokban pedig sorra kapja az ukázt, hogy tapasztalja meg, milyen egy igazán meggyőző árajánlat.
Mire az érdeklődő idáig eljut, számos impulzust kapott a honlapgazdától. A sorozatos érintések során olyan információkat kap, amelyek meggyőzik a szolgáltatás előnyeiről, megismertetik vele a céget, ezért úgy érzi, hogy jó ismerősök. Olyan bőséges és egyébként klassz információkat kap, hogy a végére eszébe sem jut máshova menni.
Vedd észre, hogy ez egy komplett értékesítési tölcsér, ami automatizáltan változtatja az érdeklődést konkrét ajánlatkéréssé. A titkok tehát a bőséges információ, a megfelelően sűrű érintések sora és a bizalomépítés. Ezt pedig nagyszerűen lehet automatizálni. A legjobb dolog az egészben, hogy ezt a rendszert csak egyszer kell elkészíteni, utána elég hosszú ideig önműködően tereli vállalkozásodhoz az érdeklődőket.
Ha Te is hasonlóan építed fel online értékesítési tölcséredet, akkor hamarosan megnövekszik a beérkező érdeklődések száma. Hamarosan új ügyfelek fedezik fel cégedet, és mosolyogva könyvelheted el az eredményt.
Mi pedig szívesen segítünk a megvalósításban!