wordpress biztonság
WordPress biztonság felsőfokon, doppingold acélosra
2019-01-22

Vajon a rövid vagy a hosszú címsorok adnak el jobban?

címsorok hosszúsága
Melyik ragadja meg jobban érdeklődőid figyelmét a weboldalon? Mennyire fontos a címsorok hosszúsága? A rövid vagy a hosszú címsorok? Olvass remek tippeket címsorokról, amelyek honlapodhoz ragasztják az érdeklődőket!
Ogilvy, az amerikai reklámipar mágusa egyszer azt írta, hogy a hosszú címsorok jobban eladnak, mint a rövidek. Aztán azonnal mutatott egy olyan sikeres reklámot, aminek a címe csupán egyetlen szóvolt. Kivételek tehát akadnak.
A teljes infóhoz hozzátartozik, hogy a fenti, 1961-ben megjelent hirdetés egy olyan korban jelent meg, amikor kicsiny képekkel és általában hevenyészett tördeléssel összerakott szövegek voltak jellemzők. A nagy kép és a 3 hasábba tördelt, olvasást segítő szövegkép önmagában is figyelemkeltőnek számított.

De miért hisszük el neki mégis, amikor azt állítja, hogy a hosszú címsorok a nyerők? Vagy inkább mennyire kellene hosszú címsorokat írni ahhoz, hogy olvasásra késztessenek? Az is árnyalja a képet, hogy Ogilvy az internet előtti korszak reklámzsenije volt, és ma sokkal nagyobb a reklámzaj, mint évtizedekkel ezelőtt volt.

Címsorok hosszúsága - Ne legyen túl hosszú!

Azt ugyan megállapíthatjuk, hogy a régi időkben sem az egyszavas reklámok hódítottak, ebben a tekintetben hálásak lehetünk a guglinak, aki akár kb. 200 karaktert is enged egy kattintós hirdetés megfogalmazására. Abban megállapodhatunk, hogy a címsorok nem a kisregény kategóriai.

Például van egy olyan ökölszabály, hogy a 10-nél több szóból álló címsorok kevesebb figyelmet kapnak, mint azok, amelyeket ennél kevesebb szóval sikerül felépíteni. Érdemes tehát tömörségre törekedni a címsorok megfogalmazásakor. De miért még?

Nézd meg hol hirdetünk leginkább az interneten! A guglit már említettem, a Google Ads hirdetéseinél egészen rövidre kell fogni a mondanivalót. A Facebookon írhatsz akár hosszabban, de a figyelemfelkeltő kezdésnek érdemes beférnie két mondatba, hogy mobilon is teljesértékű gondolatot közölhess. Vagyis anélkül legyen olvasható, hogy külön kattintani kellene a tovább linkre.

Akarsz valamit adni? Beszélj arról!

Aztán ott van a hirdetés mondanivalója. Hiszen a hirdetés több, mint szavak halmaza! A segítő jellegű hirdetéseket több figyelem övezi. Ilyeneket például: „-Hogyan távolíthatod el ruhádból a pecsétet könnyen, gyorsan?”, vagy „-Sikerkalauz, hogyan szerezz barátokat költözés, munkahelyváltás után?”

Amikor az emberek érzik a segítő szándékot, jobban megnyílik az elméjük és érdeklődésük.

Egy tipp helyi piacokra a címsorok hosszúsága miatt

Sokaknak nem piac az egész világ. Vannak olyan szolgáltatások, amelyek a helyi piacot célozzák. Az ilyenek hirdetésénél érdemes kipróbálni a város, földrajzi környezet nevét, beleillesztve a címsorba. Ha a helyi lakos ilyen olvas, könnyebben magára ismer, jobban átmegy a számára előkészített üzenet. pl. „-A debreceniek kedvenc pizzája nálunk készül.”, vagy „-Pécsiek szívesen járnak kiülős helyekre, ajánlunk egyet...”

Célcsoport, probléma, megoldás

Alapvetően jó irányt követsz, ha úgy komponálsz érdeklődésre számot tartó címsort, ha beleírod a célcsoportot, megemlíted a problémát és megoldást is kínálsz egyszerre. Példa „-Kisgyermekes anyukaként több szabadidőt élvezhetsz, ha lefoglaljuk csemetédet...”

Más célcsoport természetesen más megoldásokra vágyik, kismillió fajta hasonló címsort lehet komponálni, a Tiéd hogyan hangozhat?

Varázslatos szavak

A jó címsor ugyanakkor olyan, mint egy verssor. Érdemes eltűnődni a szavakon, amelyeket felhasználsz. Vannak olyan szavak, amelyeket alkalmazva több figyelmet szereznek üzenetednek.

Ilyen lehet például: Úgy érzed ciki, hogy nem mersz megszólalni angolul?”, vagy „Boszorkányos technikák a háztartásban, amelyek segítenek rendet tartani…” vagy „-Döbbenetes hatása van ennek a 8 tippnek, ha követed…” - Itt a ciki, a boszorkányos, és döbbenetes szavak emelik az üzenet hatását. Ilyen szavakkal vegyítve üzenetedet, az jobban megakasztja az olvasók szemét.

Címsor, tesztelés - címsorok hosszúsága

A címsor ugyanakkor nem kőbe vésett szabályok szerint készül. Olvasóid, weboldalad látogatóinak figyelmét megszerezni fontos, érdemes ennek érdekében többféle címsort tesztelni. Tesztelhetsz landing oldalakon vagy akár a kezdésnél. Bevetheted a blogot is a cél érdekében olyan posztokkal, amelyeknél tudatosan válogatod meg a címsort, és ennek megfelelően építed fel a blogposzt elejét. Kis idő elteltével tesztelheted, melyik volt az a poszt, amely a legtöbb figyelmet kapta.

Egy-egy landing oldal fontos célok érdekében születik. Ott kéred meg a látogatókat, hogy például regisztráljanak valamiért cserébe. Kiváló helye a címsorok tesztelésének, sőt, tulajdonképpen az ilyen tesztek végzése kötelezően ajánlott a hatékonyság maximalizálása érdekében.

Állandó alkalmazkodás a piac igényeihez?
Jobban jársz, ha kezedbe veszed az irányítást!

Olvasd el, hogyan vált két partnerünk saját területének tudatos irányítójává azzal, hogy bevezetett kommunikációjukkal felrúgták a megrögzött piaci szokásokat, és kiemelkedtek versenytársaik közül... - a vevők pedig boldogan választják őket!

EREDMÉNYEK:

30% növekedés 1 év alatt
10milliós forgalom nulláról pár hónap alatt

Ezek bizony ragyogó eredmények! Nem varázslat, hanem logikus lépések következetes megvalósítása, amit Te is simán bevezethetsz! Olvasd el, hogyan sikerült ezeket elérni, meríts belőle, használd fel Te is, érj el jelentős növekedést!!
Az esettanulmány hivatkozását e-mailben elküldjük.

Hová küldhetjük Neked?


*Elfogadom az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat!
*Hozzájárulok, hogy a Honlapragasztó e-mailt küldjön!


Te is szeretnél ilyen mosolygósan, elégedetten tekinteni üzleti eredményeidre? Olvasd el, hogyan segít ebben a Honlapragasztó!

"Hetek alatt sikerült jó üzleteket szerezni. Remek konstrukciót ajánlottak induló vállalkozásunk számára. Azóta is hetente konzultálunk."
- Mulik Sándor, Open Doors Kft.

"Ajánlom minden olyan cégvezetőnek, vállalkozónak, aki ki szeretne lépni a sorból, kiemelkedni a versenytársak közül."
- Kanizsár Krisztián, G-TA Kft.