Bizalomépítés pillanatok alatt? Ha eléred, hogy az érdeklődők megbízzanak benned, mint a fenti képen a laikus ugró a trénerben..., - akkor nívósabb árakkal értékesíthetsz, és több hasznot könyvelhetsz el. Ha ezt eléred, képes leszel elkerülni az árversenyt, s akár akár drágább áraid mellett is melletted döntenek az ügyfelek, mert téged akarnak, senki mást!
Itt jönnek az eszközök, amiket használni érdemes, ha élvezni szeretnéd az érdeklődők teljes bizalmát a honlapon. Ha végigolvasod, pontosan tudni fogod, mit tegyél a honlapon a gyors bizalomépítés érdekében.
Érdeklődőid legnagyobb részének ugyanis semmilyen más információja nincs rólad és cégedről azon kívül, amit a honlapodon lát... Érdemes tehát úgy alakítani weboldaladat, hogy első pillanattól nyerő legyen! De hogyan szerezz bizalmat a honlapodon másodpercek alatt?
A bizalomépítés eszközei a honlapon
1. A honlap esztétikájával
Ha jó az ajánlatod, akkor egy puritán honlappal, fehéren-feketén is ütős lesz. A szép honlap nem fogja még jobbá tenni, a jó ajánlat tehát elengedhetetlen.
Az esztétika viszont alátámasztja ajánlatod komolyságát, céged presztízsét. Kiválóan teljesítő cég benyomását kelti, hiszen bárki gondolhatja, ha már honlapodra is ilyen gondot fordítasz, akkor bizonyára a munkád is hasonlóan rendben van...
Ha tényleg szeretnél kiemelkedni a mezőnyből, és pillanatok alatt bizalmat építeni, akkor bizony nem hagyhatod ki, szükséged lesz egy esztétikájában is megragadó honlapra...
2. A téma specialistájaként
Amíg a többség cégbemutató honlapokat gyárt, építs inkább honlapot a termékednek, szolgáltatásodnak. Ha céged több területen is remek szolgáltatásokkal vagy termékekkel várja vevőit, válaszd szét őket és építs rájuk külön honlapokat. Így minden területen csak az ahhoz szorosan kapcsolódó információkkal, ajánlatokkal kínálhatod meg az érdeklődőket. Ma a specialistáké a terep, építs tehát olyan honlapot, amely szakértői imázst épít egy adott területen...
Ha látják az érdeklődők, hogy specialistaként kínálsz megoldást számukra, és pontosan az ő dolgaikról beszélsz, kiélezve ajánlatodat az adott témakörre... - ha rögtön látják, hogy itt szakértő megoldást kapnak, bizony nagyot lépsz előre náluk azon a listán, akiket meg kell keresni...
3. Az érdeklődés klassz kiszolgálásával
Jól teszed, ha olyan tartalmi anyagokat sorakoztatsz fel a honlapon, melyek körbejárják az adott témát. Számíthatsz rá, hogy akit érdekel, el fogja olvasni anyagaidat.
Ne törődj vele, hogy nem mindenkit érdekel az, amit leírsz. Nem kell mindenkinek megfelelni, csak azoknak, akik a potenciális ügyfélkörbe tartozhatnak. Kit érdekel, hogy mások továbblépnek a weboldalról? Ők úgysem lennének ügyfeleid. Legalábbis egyelőre.
4. Egy jó bevezető termékkel
A honlap eredményeinek egyik feltétele, hogy legyen egy jó ajánlatod azoknak, akik konkrét érdeklődéssel érkeznek. Legyen ott valami, amire le lehet csapni! Ez legtöbbször nem az azonnali profitszerzés eszköze, inkább valamilyen előzetes szolgáltatás vagy termék, esetleg igényformáló információs csomag.
Remek bizalomépítés érhető el egy jó bevezető termékkel, amit aránylag olcsón meg lehet kapni. Ügyfeled a bevezető szolgáltatás vagy termék kiszolgálása közben megtapasztalhatja, hogy Veled jó együttműködni, és teljesítésed kiváló... - ezután jöhet majd a nagyobb biznisz.
5. Pontos kapcsolati infókkal
Triviálisan hangzik, mégis le kell írni, mert rengeteg példát látni az ellenkezőjére... Legyen pontosan feltüntetve, hol lehet megtalálni cégedet. Ügyfélszolgálatos telefonszámok, akár térkép. Finomság, ha a kollégák arcképpel is megtalálhatók a honlapon. Ezzel azt üzened, hogy íme, megtalálható vagy, van ügyfélszolgálat... Van hova fordulni a későbbi kérdésekkel, és akár garanciális ügyintézéssel... akár személy szerint megnevezve az adott ügyintézőt. Ezzel megszemélyesíted cégedet, és barátságos arcokkal fogadod az ügyfelek bizalmát.
6. Egyértelmű dolgokkal
Ha olyan oldalt szeretnél, mely eloszlatja a kétségeket, beszélned kell ezekről a kétségekről. Írd le bátran a weboldaladon, mikor mi fog történni. Olyan triviális, hogy megkapom a pénzt, aztán elküldöm a terméket. Vagy, ha most átutalja a pénzt előrendeljük helyét... stb.
Ne felejtsd el, lehet hogy ezek a dolgok csak Neked triviálisak. A megrendelő igenis tart attól, hogy nem kap ellenszolgáltatást. Vagy nem a megfelelő ellenszolgáltatást kapja.
Ezért legjobb, ha leírod az egyértelmű részleteket is. Csupán azért, mert ezzel megnyugtatod vevődet. “Igen, megkaptuk a termék árát, már csomagoljuk is. 3-4 napon belül Ön is kezében tarthatja. Közben ezen a telefonszámon érdeklődhet....”
Mire legyintünk?
Két ellenpélda, amit kerülni kell a tudatos bizalomépítés útján, méghozzá jó messzire.
- Ingyendomain, ingyenes honlapépítővel létrehozott honlap. Ha értékesnek gondolod szolgáltatásodat, termékedet, ugyan tedd már meg, hogy ne ingyenhelyről bizniszelj... Ez sárba tiporja imázsodat, komolytalanná teszi ajánlataidat...
- Oda nem illő körülmények. Láttál már olyat, amikor valaki a gazdagodásról beszél szakadt pulóverben? Ne erre gondolok. Van amikor elkerülhetetlen az elegancia... - add meg tehát saját üzletednek, amit megérdemel. Ha ajánlatod pénzügyi szolgáltatás, intézd úgy, hogy lássák, a Te pénzügyeid rendben vannak... Ha kutyaiskolád van, nyugodtan fotózhatod magad az állatokkal. Nem kell öltöny, inkább az állatok szeretete kell, hogy átjöjjön...
Ha a fentieknek megfelelően építed fel honlapodat, számíthatsz rá, hogy ügyfeleid az első pillanattól kiválóan teljesítő cégként tekintenek Rád, és a téma szakértőjeként fordulnak Hozzád. Ha így gondozod imázsodat, egyre többen Téged választanak majd a versenytársak helyett...
Nálunk ezzel kezdjük
Ezért nálunk azzal kezdjük a honlap és a köré építendő kommunikáció felépítését, hogy megbeszéljük, mik azok az üzleti jellemzők, amiket ki lehet emelni. Ennek megfelelően készül el az ajánlat, megtervezzük, milyen bevezető termék jöhet szóba és annak megfelelően indítjuk el a munkát. Már az elején fontos tudni, hogyan lehet kialakítani a cégedre szabott, hatásos kommunikációt, ami Vállalkozásodhoz tereli az érdeklődőket.
Ha ezzel kezdjük, a végén tucatjával kapod a remek visszajelzéseket. Egyik partnerünk a minap örömmel számolt be, hogy ügyfele azért választotta, mert a frissen készült honlap megnyerő volt. Nyerj Te is azzal, hogy a potenciális érdeklődők pillanatok alatt bizalmat szavaznak vállalkozásodnak!